پکیج آموزش روش 6p:
در سال 1960 یک پروفسور بازاریابی به نام ادموند مک کارتی مفهوم «آمیخته بازاریابی» را مطرح کرد، و ساختاری را برای آن در نظر گرفت که به نظرش دربرگیرندۀ تمام بخشهای بازاریابی یک کسب و کار بود: محصول (Product)، قیمت (Price) ،مکان توزیع (Place )و ترویج (Promotion )با توجه به شروع تمام این کلمات با حرف P، این ساختار 4P نامیده میشود.
بیست سال بعد از آقای مک کارتی، تعدادی از نظریهپردازان بازاریابی به این نتیجه رسیدند که مدل چهار پی خیلی هم کامل نیست و پاسخ نیازهای برخی کسبوکارها (به خصوص شرکتهای خدماتمحور) را نمیدهد. بنابراین دو بخش دیگر هم به مدل 4p اضافه کردند: نیروی انسانی (People) و فرایند (Process)با اضافه شدن این بخشها، نواقص مدل قبلی تا حدی برطرف شد و (به لطف تعهد این بازاریابهای عزیز به حرف P ساختار 4p به 6p تغییر شکل داد
جهت اطلاع از نحوه برگزاری کلاسهای آموزشی با ما در تماس باشید.