• 02645362989
  • 09123290207
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پوشش پلاستیکی پلی اتیلن(سقف)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

پوشش گلخانه ها
مهمترین ویژگی پوشش گلخانه این است که بیشترین مقدار نور و حرارت آفتاب را از خود عبور داده و به گیاه برساند. در هیچ یک از انواع  پوشش­ها، انتقال نور و حرارت صد درصد نیست، زیرا در هر حال مقداری از نور، منعکس شده و یا جذب پوشش می گردد. بین پوشش­های مختلف، شیشه از نظر عبور نور مقام اول را دارد و پوشش پلاستیکی بعد از شیشه در مقام دوم قرار میگیرد.

پوشش پلاستیکی پلی اتیلن(سقف)
پلی‌اتیلن یکی از پلاستیک‌هایی است که امروزه کاربرد فراوانی برای پوشش‌های گلخانه بخصوص در ایران پیدا کرده است.  پلی‌اتیلن از نظر شیمیایی خنثی بوده و براق و لغزنده است و حتی در سرمای زیاد نرم و قابل انعطاف باقی می‌ماند. البته پلی‌اتیلن را نباید تا کرد زیرا مقاومت آن در محل تا شده کاهش یافته و در سرمای شدید ترک می‌خورد.

خصوصیات پوشش پلی اتیلن
- پوشش‌های پلی‌اتیلن نسبت به پلی‌استر، هزینه اولیه کمتری داشته و به سرعت می‌توان گلخانه‌‌های موقت و یا دائمی را با آنها پوشاند. ورقه‌‌های نازک پلی‌اتیلن که دارای بهترین کیفیت و بالاترین مقاومت کششی و نیز دارای ماده ضد اشعه ماوراءبنفش(Anti UV)  و ضخامت حدود ۱۵ میلیمتر هستند، در بهترین شرایط فقط ۴-۳ سال دوام می‌آورند و اشعه ماوراء بنفش خورشید به تدریج باعث شکنندگی و تیرگی پلاستیک و در نهایت منجر به پارگی آن می‌شود.
-پوشش پلی‌اتیلن رطوبت داخل گلخانه را حفظ می‌کند و در زمستان چون پوشش پلی‌اتیلن سردتر از هوای داخل گلخانه است، وقتی که هوای گرم و مرطوب داخل گلخانه با سطح سرد پلی‌اتیلن تماس پیدا می‌کند سرد می‌شود و در نتیجه بخار آب روی سطح پلی‌اتیلن به مایع تبدیل شده و از آنجا که این سطح دافع آب است، قطرات آب به پایین لغزیده و قطرات بزرگتری را تشکیل می‌دهند. ریزش این قطرات سرد بر روی برگ گیاهان باعث گسترش بیماری‌های قارچی و ایجاد شوک می‌شود.

-پلی‌اتیلن قابلیت هدایت حرارتی ضعیفی دارد و حرارت داخل گلخانه را حفظ می‌کند. ولی به منظور کاهش هر چه بیشتر اتلاف حرارت در محیط گلخانه از سیستم پوششی دو جداره و هوای فشرده بین آنها استفاده می‌شود که باعث کاهش چشمگیر هزینه سوخت (تا ۴۰ درصد) خواهد شد.
-در شب‌های سرد هر جسم گرمی انرژی نورانی مادون قرمز را به محیط و اجسام اطراف خود می‌تاباند این وضعیت باعث از دست رفتن مقدار زیادی از گرمای داخل گلخانه می‌شود. استفاده از پلی‌اتیلن باعث ایجاد مانع ضعیفی در برابر نور مادون قرمز می‌شود.


 

آمار بازدیدکنندگان

امروز159
دیروز175
این هفته903
این ماه2236
در مجموع103708

اطلاعات بازدیدکننده
  • IP: 18.116.63.236
  • Browser: Unknown
  • Browser Version:
  • Operating System: Unknown

افراد آنلاین
4
نفر آنلاین

1403-02-01

راه های ارتباطی

تلفن تماس:

09123290207

آدرس شرکت:

کیلومتر 80 جاده قدیم کرج-قزوین، بعد از کارخانه سیمان، ابتدای جاده امامزاده ابوالحسن

ایمیل:

info@msHeev.ir
sale@msHeev.ir

اینستاگرام ما:

Mandegar_sazeh_Heev_agriculture
Mandegar_sazeh_Heev_livestock

عضویت در خبرنامه

مطالب پربازدید